Pavel Štěpán, Česká filharmonie, Václav Neumann – Mozart - Koncert a Rondo pro klavír a orchestr MP3
Wolfgang Amadeus Mozart (27. 1. 1756 – 5. 12. 1791) Z komentáře k původnímu LP albu 1110 2819 vydaného Supraphonem v roce 1981: Když se hovoří o tragickém uměleckém osudu Mozartově, jenž na vrcholu svých tvořivých sil nenalezl ve vídeňském prostředí dostatek porozumění, odkazuje se obvykle k operám, které ve Vídni neuspěly. Ale Mozart to tehdy u svého publika prohrál i některými symfoniemi a koncerty; klavírních napsal v rozmezí 4 let 12, za jeho života však tiskem vyšly jen tři. Klavírní koncert... Celý popis
Koupit za 99 Kč- Od nejoblíbenějších
- Od nejlevnějších
- Od nejdražších
Mozart: Koncert a Rondo pro klavír a orchestr
Doprava:
85 Kč
Skladem
99 Kč
Koupit za 99 Kč
Popis
Wolfgang Amadeus Mozart (27. 1. 1756 – 5. 12. 1791)
Z komentáře k původnímu LP albu 1110 2819 vydaného Supraphonem v roce 1981:
Když se hovoří o tragickém uměleckém osudu Mozartově, jenž na vrcholu svých tvořivých sil nenalezl ve vídeňském prostředí dostatek porozumění, odkazuje se obvykle k operám, které ve Vídni neuspěly. Ale Mozart to tehdy u svého publika prohrál i některými symfoniemi a koncerty; klavírních napsal v rozmezí 4 let 12, za jeho života však tiskem vyšly jen tři. Klavírní koncert c moll je příkladem takové hudby, v níž si geniální tvůrce "dovolil příliš": bez ohledu na publikum vyslovit to, co v onu chvíli cítil. Potřeba promluvit vlastní řečí byla u velké individuality silnější než potřeba svobodného umělce Mozarta mí úspěch, z něhož by vyplynulo i hledané existenční zajištění. Navíc se tak nečekaně stalo v případě koncertantní skladby, která je přítomností virtuózního prvku obvykle silněji zaměřena na bezprostřední posluchačskou odezvu než jiné hudební druhy.
Mozart…
Z komentáře k původnímu LP albu 1110 2819 vydaného Supraphonem v roce 1981:
Když se hovoří o tragickém uměleckém osudu Mozartově, jenž na vrcholu svých tvořivých sil nenalezl ve vídeňském prostředí dostatek porozumění, odkazuje se obvykle k operám, které ve Vídni neuspěly. Ale Mozart to tehdy u svého publika prohrál i některými symfoniemi a koncerty; klavírních napsal v rozmezí 4 let 12, za jeho života však tiskem vyšly jen tři. Klavírní koncert c moll je příkladem takové hudby, v níž si geniální tvůrce "dovolil příliš": bez ohledu na publikum vyslovit to, co v onu chvíli cítil. Potřeba promluvit vlastní řečí byla u velké individuality silnější než potřeba svobodného umělce Mozarta mí úspěch, z něhož by vyplynulo i hledané existenční zajištění. Navíc se tak nečekaně stalo v případě koncertantní skladby, která je přítomností virtuózního prvku obvykle silněji zaměřena na bezprostřední posluchačskou odezvu než jiné hudební druhy.
Mozart…
Parametry
Vydavatelství | SUPRAPHON a.s., SUPRAPHON a.s. (online) |